lördag 28 februari 2009

Lördag - Diet - Bartender!

Idag har jag bara jobbat hela dagen. Började kl 11 på cafét, sen direkt till bingot och slutade där kl 23. Så har jobbat 12 timmar idag. Väldigt rolig lördag. NOT! Imorgon blir liknande, först cafét klockan 11 sen Connecting Sweden till 21. Blir långa dagar.


Igår var det dööö mysigt med Izzy. Åt god lunch på ölcafét. Fläskfilé med klyftpotatis och svampsås. MUMS säger jag bara! Men nu är det slut på det goda!!!!


Idag började jag min diet som jag ska gå på i 13 dagar. Rikshospitalets Diet. Hört mycket dåligt om den och därför bestämt mig för att själv testa på den. Jag har iaf klarat dagen galant! Frukost: Te med en sockerbit. Lunch: 2 hårdkokta ägg med en tomat och spenat. Middag: En biff (fjärilsbiff) med grön sallad med olja och citron. Middagen var verkligen god faktiskt. Tror detta kommer gå jätte bra! :D


Idag fick jag reda på att jag har fått jobb i Sunny beach i sommar som bartender. Han frågade om jag kunde komma ner den 15 maj men, MEN min student då? Nu har jag verkligen ångest över hur jag ska göra? Vill ju verkligen ta studenten men vill verkligen också jobba som bartender. HJÄÄÄÄLP!!! Det bästa teamet någonsinn! DGV - Sunny beach 2008.


Nu ska jag nanna. Lång dag imorgon igen :( Natt natt. Xoxo / S

fredag 27 februari 2009

A night at Yamman ;)

Igår var det då vår "100 dagars" kvar till studenten, egentligen 97 dagar men men... Började med skola, jobb och sedan förfest hos Izzy :D Riktigt trevligt gäng som var här. Vid 22:30 tog alla taxi in till Yamman utom jag och Izzy om fortsatte att förfesta. Hon tvingade mig att shotta ren vodka och alkis som jag är drock jag dem också. Hahah sinnes! Vid 23:30 tog vi på oss stövlarna och ringde taxin. "Vad var namnet tack???" och Izzy bara Rick James. Hahahah Den tjejen är sjuk!! :D Sen när taxin kom åkte vi vidare till Yamato på lilla torg där festen skulle hållas.

Imorse vaknade jag av att Izzy, sara och Jocke kom in i rummet och sa att vi hade försovit oss till första lektionen och full som jag fortfarande var sa jag bara jaja och somnade om. Hahah
Nu sitter jag här, och är sjuk med Izzy :D Ska snart gå till Ölcafet och äta lunch. MYSIGT, meee like. Så vi hörs senare ;) Lunchen väntar! Xoxo / S

onsdag 25 februari 2009

100 dagen? :S

Hmmm kul?? Visste inte att någon hade biljett men nu visar det sig att Izzy hade. Dem är slut sålda och jag har ingen :( Alltså, ingen 100dag för mig inte :( Är det inte sånnt man ska ägna sig till nu i slutet av gymnasiet?? Skaffa sig minnen för livet.

Kollade precis på semestersvenskar. Riktigt sugen blir man på att bara dra ner till thailand igen!!! Nu vet jag iaf vad jag vill efter studenten. Åker och jobbar som bartender under sommaren, sen ska jag gå guidutbildningen för fritidsresor. Det kommer att bli MY new life! And I love it :D

Nu ska jag skriva den internationella ekonomin klart. Xoxo / S

tisdag 24 februari 2009

Det går bra nu :D

Somnade äntligen vid kvart över fyra i morse. Var inte speciellt trött när jag vaknade iheller faktiskt, förvånande!! Gick upp igen kvar i sex. In i duschen sen bredde jag mina efterlängtade knäckemackor som jag åt till frukost. MUMA säger jag bara!

Nu är jag go o glad igen. Haft en lite dålig period där jag bara tyckt att allt varit allmänt skiiiit! Men gick till skolan imorse och det känndes faktiskt ganska bra. Det är ju "bara" 99 dagar kvar nu, 6 veckor sen är det iaf lov igen. Efter skolan blev det långfika med flickorna. Mysigt. Sen iväg till jobb. Gick helt okej idag, fick iväg det jag skulle så jag är nöjd. Hade tänkt ta ledigt idag eftersom jag har religion prov imorgon men så blev det inte. Får ta igen pluggandet nu innan det är sovdags. Om man an sova inatt?, det återstår att se!



Dock tagit ledigt imorgon istället. Ska med Jenna och se freestyle fanatics. Ska bli nice faktiskt. :) Hoppas på många läckerbitar! Hehe

Dags att plugga. Så det blir något bra av provet imorgon. Sen ska jag äntligeeeen sova :D Love! Xoxo/ S

måndag 23 februari 2009

Kan inte sova :'(

Så kan man inte heller sova :( Kan dagen bli sämre eller??? Luktar mat i hela huset och jag är sjuuuukt hungrig. Har endast ätit 2 knäckemacor idag och vill absolut inte äta innan sängdags!

Vill bara säga "vad var det jag sa???" De blev min andra nollning på jobb idag :( Inte speciellt roligt men hade inte förväntat mig något annat iheller. Det är helt sjukt vad dåligt mitt liv går just nu :(

Kärleken är nere i botten så är ekonomin och turen i spel också!
Allt är allmänt dåligt. Sitter bara och väntar på svar om jobb som bartender i sommar! Vill ju veta vart det blir!!! Kan knappt bärga mig längre!

Nu ska jag smyga och tissa och röka, sen ska jag göra ett nytt försök hos Mr Blund. God natt och sov gott era jävlar! Det är inte ni som har svårt för att sova och ska upp igen om 3 och en halv timme!!!!!!! USCH!!!

Nada sälg???

Då är det dags för jobb. Vet inte vad det är med mig men just nu så känns allt tungt. Är inte alls på humör för att gå till jobbet. Hade egentligen bara velat stanna hemma. Känner på mig att det inte kommer gå något vidare bra idag, alltså inga sälg. Men vilken tur/otur jag har att jag har timlön :P Annars hade jag ju inte behövt gå dit. Men men, allt för med sig något annat eller som man brukar säga allt dåligt för med sig något bra. Får väl se hur det går ikväll då... Dags att gå till bussen, inte precis så att den väntar på mig. Ha en underbar måndag allesammans. Xoxo/ S

Ångest..

Ångest, ångest och åter igen ångest. Hade sånn ångest igår för att jag skulle gå till skolan idag. Var på riktigt dåligt humör och kunde inte somna förän kl 4 imorse. Skulle upp igen klockan 6 men jag orkade verkligen inte så jag bestämde mig för att stanna hemma. Men nu har jag ångest för det. Vet inte hur jag ska göra för att balansera det så jag orkar med de 3 sista månaderna. Ska iaf in i duschen nu sen väntar jobb. Ska till skolan imorgon så jag kommer in i vardagslivet igen.
Xoxo/ S

söndag 22 februari 2009

Blir så fööööörbannad!!!

Jävla Hor, fitt idiot. Åååååhhh, nu hade jag bara velat säga alla möjliga svordommar. Bara skrika min ilska rakt ut i luften. Jag pallar bara inte! Hur fan kan det vara så jävla svårt? Kan nästan tro att det är jag som är dum i huvudet faktiskt. Trodde dock inte denna jävla internationella ekonomin skulle ta mer än 2 timmar men nu har jag suttit här i nästan 5 och är ändå inte färdig. Huuuuur svååååårt kan det vaaaaaraaa???

Har läst ett kapitel om "De finansiella marknaderna" Sen nu ska jag besvara 9 frågor som lyder typ som denna.... " På vilket sätt kan följande händelser påverka den svenska ekonomin? A) På grund av en väntad skattehöjning säljer stora pensionsfonder i USA och Japan ut stora mängder av aktier på den svenska börsen. " Det säger dock inte mig mycket. I kapitlet förklarar dem inget som har med dessa frågorna att göra.

Vill bara hoppa av skolan. Har riktigt ångest av att behöva gå dit där imorgon. Jag vet att det bara är 3 månader kvar. BARA??? Det är fan en hel evighet om man mår så som jag gör när man går till skolan. Kan tyvärr inte förklara min ångest och hur jag mår när jag går dit. Men mår skiiiiit!

lördag 21 februari 2009

KRASNAPOLSKY <3



Gårdagens kväll bjöd på PAAARTY (D) i köpenhamn på KRASNAPOLSKY med Pernilla och Sandrah. Riktigt roligt hade jag. Gamla minnen väcktes till liv och det kändes precis som förr i tiden. Jag ÄLSKAR dig Pernilla. Blev dock inte varannan vatten, nästan, men jag minns hela natten. Känns riktigt bra faktiskt. :) Är stolt över mig själv. Vi alla var fyllon men jag var det minsta fyllot igår. Hahah :)


Blir riktigt pussig av mig när jag är inte är i mitt 100 % fulla bruk. Haha

Idag har jag bara kollat på TV heeeela dagen. Myst ner mig i soffan med popcorn och täcke och kolla på YESman. Ritigt rolig var den. Det är ju Jim Carrey och han är såååå sjukligt rolig. Kan bara inte sluta skratta åt honom. Så den filmen kan jag rekomendera! Bara till att mysa ner er och kolla på den.

Efter det lagade brorsan mat till oss Tack för en god middag lille bror. Precis lagom till melodifestivalen. Tyckte inget bidrag var så där suuuuuper bra. Blev faktiskt lite besvien på EMD. Hade förväntat mig så mycket mer av dem. Men ju mer jag lyssnar på låten desto bättreblir den. Tyckte även ALLA med Sofia och Så vill stjärnorna med Molly Sandén var hyffsat bra. Rätt bidrag som gick till finalen iaf!


Efter melodifestivalen kom Hot Chicks på TV så fastnade framför den också. Haha nu sitter jag här i min säng och ska väl snart tända TVn igen. Så slöööö jag är idag då, men det kan vara mysigt det också. Sista dagen imorgon sen är det skolan igen :( USCH!!! Vill verkligen INTE!
Xoxo/ S

fredag 20 februari 2009

Köpenhamn i aften!!

Dååå är kvällen planerad. Bliver Danmark med Köpenhamn i spetsen. Men PerryPernill och Sandrah! Det var längesen så jag kan lova att kvällen blir toppen... Ska dock dricka varannan vatten idag faktiskt. Ville minnas kvällen! OCh det kommer jag göra.

Ha en riktigt bra fredag allesammans. See you in KBH ;) Bee there. Xoxo/ S

torsdag 19 februari 2009

Äntligen helg :)

Ja då har man haft sitt "lov" och jobbat sina pass denna veckan. Då var det äntligen helg :D Sen börjar skolan igen... :( Har så mycket ångest att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Det är såååå tråkigt. Ser ingen mening alls med att gå dit.. Tråkigt när man känner så faktiskt!!

Gick hyffsat på jobb ikväll, fick iväg 3. Hade möte med chefen så miste lite tid där men men det gick bra ändå.. Ledig från jobb nu i 3 dagar. Ska bli super härligt. Får se vad helgen har att bjuda på. Tror bara det blir en lugnt helg faktiskt. Det behöver jag!! Vill ha en lugn helg med mysig middag och film kväll. :D

Nu blir det TV och mysa ner sig i sängen. Sov gott. xoxo / S

onsdag 18 februari 2009

glashalt.

Gick ganska bra på jobb faktiskt!! Fick iväg 4. Helt okej.. :) Jag var iaf go och glad. Handlade nytt smink innan jobb så nu är det gjort. När man skulle köra hem var det dock inte lika kul. haha Helt glas halt ute. Regnet på framrutan frös på 0,00001 sekund. Så jag såg inte ett skiiiit när jag körde. Helt galet vilt. haha
Nu ska jag mysa ner mig och kolla på någon bra film. Sov gott allesammans. Xoxo / S

One step at a time.

Riktigt skön låt. Jag bara älskar den!!!

Igår gick det riktigt illa på jobb. Haha Min första nollning, alltså jag sålde ingenting. :( Men men.. Går väl bättre idag? Eller?

Efter jobb igår följde Jess med mig hem. Vi skrev CV till henne sen satt vi bara och kollade på TV till mammsen kom hem med bilen. Körde Jess hem och ville bara att Jordin Sparks - One step at a time skulle spelas. När jag kör hem kommer den!! :) wiiie Höjer musiken till max och sjunger med hela vägen. Haha http://www.youtube.com/watch?v=yzyys6kW8yg



Nu är det dags för duschen sen blir det jobb igen :( Vill verkligen inte. Vill bara ta studenten så jag kan komma här ifrån. Mår inte speciellt bra just nu. Vill bara iväääääg!! Så trött på detta nu! Alla andra säger att dem inte vill ta studenten och sluta skolan. Är det något fel på dem eller??? Det är ju de man sett fram emot nu i 12 år. Låt den sista tide bara gå ruskigt snabbt. Helst så snabbt att man inte hinner blinka. Det är 104 dagar kvar eller något sådannt? Låt dem gå som en!!


Nä nu ska jag in i duschen. Xoxo / S

tisdag 17 februari 2009

H.e.a.t - 1000 miles

Sitter just nu och lyssnar på den. Efter att ha letat ganska länge hittade jag den på youtube. SVT har tagit bort alla eftersom dem gått till final i melodifestivalen. Men nu har jag hittat den. Det dröjer nog inte länge förän dem tar bort denna också :( Löjligt!!!

Ska ta en tidigare buss upp till stan idag. Måste in om skolan och hämta två böcker som jag glömde i fredags. Får bara hoppas skolan har öppet så jag kan få tag i dem. Har en inlämningsuppgift i Internationell ekonomi till på måndagen och religion prov på onsdagen. Usch! Snacka om att plugga på sitt "lov".

Annars har lovet varit.... ja nog det sämsta hit intills. Har sovit till 13 på dagen, jobbar från 17 på kvällarna. Inget roligt lov alls. Känns bara att skolan snart är tillbaka och då dröjer till vi har lov igen. Kan tiden ticka på! Vill bara ta studenten och komma ut i världen!!!

Nääää... Nu är det dags att ta sig till bussen. En sak är bra med bussen iaf, jag får läsa min bok :) Den är sååååå bra! Jenna Jameson - Att älska som en porrstjärna!


Skriver mer när jag kommit hem ikväll! Xoxo / S

måndag 16 februari 2009

Give me all night long.

Hörde den låten innan, Give me, give me , give me, all night long. Faktiskt riktigt bra låt :) Blev helt peppad inför jobb!

Nu ligger jag i sängen efter en kväll på jobbet. Gick hyffsat bra, mest massa skrattattacker från min sida. Vet inte hur många namn jag uttalar fel varje gång jag jobbar. Sjukt kul hade vi iaf. ADVOKAT = Advokatt för mig :P Trodde det var ett utländskt namn så skulle svänga till med bokstäverna lite. Hahahaha... Sålde 4 men kan bara räkna 3 eftersom som jag sålde den 4 åt en kompis. Hon behövde hjälp med samtalet eftersom det var en dansk, så då fick Miss D komma och hjälpa till. Egentligen var dett mitt sälj eftersom jag genomförde hela samtalet men hon fick behålla det. Hon kanske hjälper mig en annan gång :) Världen är till för man ska hjälpa varandra!


lev mens du gør det, elsk mens du tør det! Jag bara Älskar de danska språket! Det är riktigt vackert. Riktigt sexigt när killar snackar danska.. Muuuuums!


Natti natti, nanna gott, ses i morgon, jag älskaaaaar diiiig. <3>












Vill INTE!!!!!

Har jobbat på connecting nu två veckor och känner redan att jag verkligen INTE vill gå diiit. Usch! Blir på jätte dåligt humör. Det är alltid samma sak. Kunde de inte varit lite varierat istället. Blir så sjukt uttråkad av att bara sitta och prata i telefon i 4 timmar.

Iaf ska hoppa in i duschen och sen blir det jobb igen. Idag är en sånn dag då jag bara vill ligga kvar i sängen. Livet känns helt jävla meningslöst och det snöar ute igen! ÅÅÅÅhhhh kan det inte bara bli sommar, sol, studenten och utlandet, bartender? Vill inte tillbaka till skolan efter lovet! Vill INTE!!! 107 dagar kvar till studenten!!!






Nä nu kallar duschen. Xoxo / S

söndag 15 februari 2009

I dont wanna work today

Precis vad jag kände idag. Var på jobb klockan 12 imorse och kom precis hem. Gick faktiskt riktigt bra! Sålde 7 idag så nu får jag min 100 % provision :) wiiie.

Inte gjort något annat alls idag. Bara jobb och nu kallar sängen.


Savner dig. Vil at det skal vare dig og mig! <3 Mitt hjärta är inte helt utan dig!!!





Natti natt... Xoxo / S

lördag 14 februari 2009

Mums, det satt fint i magen.

Ikväll blev jag, mammsen och brorsan hembjudna till mammas vänner på middag. Riktigt gott var det. Pasta med Kryddiga köttbullar i någon salsasås. Det satt riktigt fint i min mage. Under middagen började Kaj och Lena diskutera hindbær, hallon eller blåbär? Kaj var 1000 % säker på att det var blåbär medan jag och Lena gissade på hallon. Och vem hade rätt? Joooo, Jag och Lena såklart! Haha


Därefter blev det melodifestivalen, riktigt mysigt var det. Heat och Måns var lätt bäst! och dem gick vidare till finalen båda två. Då blev jag riktigt glad :) Alla bidrag var bra idag förutom ett, och kan ni gissa vilket det var? Jooo, det bidraget vi alla tyckte var dåligt! Hahah Lasse Lindh och bandet. Usch säger jag bara. Tack för en riktigt god middag, en riktigt trevlig och rolig kväll. Jag älskar er, Kaj och Lena. Ni är som en familj till mig.



Kom hem för inte så längesen. Ska hoppa ner i sängen nu eftersom det är jobb 9 timmar i morgon. PUST!!! Börjar kl 12:00 och slutar kl 21:00. Sååååå tråkigt men jag måste eftersom jag varit sjuk. :(

Stephanie ÄLSKAR pengar!


God natt och sov gott allesamman. Xoxo / S

Alla hjärtans dag.



Alla hjärtans dag idag spenderar jag ensam i min säng. Tråkigt men får se vad som händer ikväll. Film med Micke eller myskväll med mamma. Har iaf spenderat halva dagen med min underbara flicka, Jenna. Tack så jätte mycket för att du finns här för mig. Jag älskar dig. FÖR EVIGT!!!



Kvällen igår blev rättare sagt heeeelt galen. Lite för mycket att dricka. Minns dock inte mycket men kul har jag alltid tillsammans med Jenna. Det är en sak som är säkert!! :D Blev förfest hemma hos Jenna. Låter riktigt tråkigt men satt framför datan på msn och snackade med MIU och sören när dem gjorde radio. http://www.mmradio.se/ Sen bar det av till Seduction. En riktigt lyckad premiär :) Där träffade vi Robin och Naton. Tack för en lyckad kväll.
Vill även än en gång skriva att ni betyder jätte mycket för mig. Vet inte vad jag hade gjort utan er mina underbara flickor. Tack för att ni alltid finns här för mig. Ni ska veta att jag också finns här för er. Natt som dag, dygnet runt. Jag älskar er!

Vill även säga att min mamma betyder allt för mig. Du är underbar! Du ställer alltid upp för mig och stöttar mig. Tack för att du finns. Jag älskar dig! Till döden skiljer oss åt.


Jeg savner dig! Jeg vil ha dig! Mums.


Xoxo / S

fredag 13 februari 2009

Jenna my dear!

Är hemma hos Jenna Davis nu. Har precis fått i mig min första drink ;) hehe Känner på mig att det kommer bli en kanon kväll, inget jävla fredagen den 13 snacka hos mig tack ;) Hahaha

fy fan va vi e bäst! inge jävla bajs 13 här. detta är en fucking tur dag. *rap* nu är vi hos mig o dricker. sen blir det någon nu klubb på s som hålls på buddha. fett ös medvetslös. tjoho :D

pusss vi sriver senare

Seduction - Buddah with my ladies <3

Ikväll blir det Seduction - Buddah lounge som gäller. Jag och mina flickor ska slå klackarna i taket så att det ryker om de. Känner mig faktiskt riktigt snygg ikväll ;)Grabbar, steph söker man ;) Bjuder ni ikväll? :P haha Skönt att ha dig tillbaka i gänget Jenna. Det är DU och JAG för alltid - säger bara SUNNY BEACH 2007!

Nu har jag inte tid att sitta här mer. Ska lägga på mitt sista makeup sen ska jag bege mig till bussen. Fick föresten pengar av sugerMummy till kvällens dricka! Tack, I love you.

Ha en trevlig fredag allesammans och förbered njurarna och levern inför sommaren 2009! Xoxo / S

torsdag 12 februari 2009

Betyder.

Ville bara säga att ni betyder väldigt mycket för mig! Jess, Sandra, Marika, Jenna, Perry pernill, Janiina, Izzy, Tess, Ewa och många, många fler. Egentligen brukar jag säga inga nämnda, inga glömda. Det bästa jag vet är mina flickor. Tack för att ni finns! Utan er hade jag bara varit ett gruskorn i saharas öken. Men med er är jag så mycket mer! Tack <3>

Till döden skiljer oss åt Tjejer!

Ute igen :D wiiie

Hahah ute igen. :D wiiiee, låter precis som jag suttit i fängelse men riktigt så illa är det inte :P haha Idag har jag varit i skolan och på jobb. Inte så mycket skola för min del. Fikade på marknadsföringen (A) Typiskt mig, sen gick vi tillbaka för att ha filosofi men då var den inställd. Nice!! Tillbaka till Barista och väntade på att ha Psykologiprov halv 3. Det gick faktiskt ganska bra tyckte jag.




Efter psykologin så var det tillbaka till tjejerna på Barista tills jag skulle börja jobba klockan 5. Där gick det också bättre än förväntat. Fick sålt 5 st :D Super lycklig. hehe

Nu ska jag hoppa ner i sängen så man kan vara pigg och vaken imorgon :) Då bär det av till seduction! wiiiie!!! Nighty nighty :D xoxo/ S


onsdag 11 februari 2009

Seduction!


Då var det bestämt att det blir Seduction med vännerna på fredag. Vem som följer med vet jag inte riktigt än men några stycken blir vi iaf :) Tack för fribiljetterna A <3>Saknar sommaren 2008! - DEN GLADE VIKING sunny beach.

MISS YOU ALL!


Vilken destination det blir i sommar är inte riktigt klart än. Antingen Cypern med Ayia Napa i spetsen eller Grekland med Rhodos. Får se vilket av jobben jag får. Ska på intervju för en av Rhodos stösta och bästa nattclubbar den 8 mars i stockholm. Något jag ser fram emot väldigt starkt! Åker upp redan på fredagen den 6 för att uppleva stockholm tillsammans med Åsa. En annan tjej här nere från skåne. Kommer bli såååå kul gumman. Åker antagligen med två andra tjejer också. Blir bilning upp med S som chafför ;) Håll i hatten, för här kommer VI!!!

Nu ska jag kolla sista avsnittet från Topmodel. Hoppas Analeighe vinner. Skulle gå in på hemsidan för att se hur hennes namn stavades så fick jag syn på vem som vann. KUUUULLL sånt juuuu!!! Mckey vinner om ni vill veta nu innan programmet är slut! Hahah Där förstörde jag det roliga för er ockå.














Sen tillbaka till läxböckerna. Psykologi prov imorgon. Xoxo / S

tisdag 10 februari 2009

Snö


Det snöar ute, bara så att ni vet! ÄT gul snö, det kan va ÖL! Hahahaha

Äntligen!! så sköööönt...

Tog precis en dusch. Kan säga att jag var i himmel riket. Har varit så sjuk att jag inte orkat ta mig upp ur sängen, alltså inte duscha på en himmla massa dagar. Ganska ofräscht men vad ska man göra om man verkligen inte kan? Är iaf duschad och ren nu :) Känns super härligt. Ska byta sängkläder också så det kan bli lite fräschare i sängen också eftersom det varit mitt hem dem senaste 5 eller 6 dagarna.

Om det blir skolan eller inte imorgopn är fortfarande osäkert... Känner att jag är så pass pigg att jag orkar gå dit men man ska alltid vara hemma en extra feberfi dag. Det lärde jag mig på dagis... (A) Så får se vad jag känner för imorgon. Har psykologin jag verkligen måste plugga på också, så kanske tar dagen och stannar hemma men ändå är lite flitig av mig. Haha

Idag har jag inte heller gjort speciellt mycket. Legat i sängen och försökt läsa lite psykologi, sovit, kollat film, alltså bara legat i sängen. Börjar bli ganska trött på det nu faktiskt!

Nu ska jag tillbaka ner i sängen och kolla på Navy CIS. Sååååå bra! Gillar den serien. Xoxo / S

Vandrande schema?

Vet inte huuuur många gånger jag har blivit väckt imorse, snacka om irriterande när man ligger hemma och är sjuk!! Har inte fått en blundssömn på hela natten och när jag äntligen har fallit i sömn börjar smsen, När börjar vi?, Vilken sal ska vi vara i? Vilket ämne? Ser det ut som jag är ERT vandrande schema eller?

Det som är mest irriterande är att dem vet att jag är sjuk. Varje gång dem frågar en fråga måste jag resa mig upp och gå och kolla på schemat men jag orkar faktiskt inte. Vill så gärna vara dem till lags men kroppen säger ifrån och det gör jag också nu. Snälla, skicka inte sms/ring innan klockan 12 nu när jag är sjuk. Ställer ingen klocka på morgonen eftersom jag har svårt att sova om natten men efter 12 borde jag vara vaken.

Känns ganska dåligt att mina vänner smsar mig som om jag vore ett schema men inte kan fråga hur jag mår...? Är inte det en självklart sak att fråga en vän som legat hemma i fem dagar??

Ska försöka plugga Psykologi hela dagen idag. Kombinera sova med Psykologin. Blir nog jätte bra! Hade dock bara velat göra mig fräsch, åka upp till stan och ta en fika. Hade varit underbart mysigt men är man sjuk så är man! Xoxo / S

måndag 9 februari 2009

Nytt namn

För alla som undrar så bytade jag namn på min blogg från honsomler till Steephaniie. Känns bara mycket bättre nu. :) Nighty Nighty

Ännu en dag i sängen.

Är fortfarande sängliggande fast med lite mindre feber och lite mindre hosta. Det går iaf åt rätt håll. Var inte i skolan idag och ska inte dit imorgon iheller eftersom jag inte känner mig bra. Måste dock ringa mitt nya jobb och berätta varför jag inte dyker upp så dem inte tror att jag bara skiter i det.

Dagarna går hyffsat fort och just nu ska jag bara fokusera på att bli frisk och på psykologin. Läser så mycket jag orkar. Ska ha prov på torsdag och just nu känns det som att allt kommer gå åt pipan men det får vi se på torsdag. Lika snabbt som det kommer in (fast det går inte IN speciellt snabbt) lika snabbt går det ut ( och ut går det väldigt snabbt, kanske lite för snabbt) Så vi får se hur allt går, ska inte hoppas på allt för mycket!

Lov nästa vecka blir det iaf och skönt ska det bli. Bara önskar att man kunde tillbringa det korta snabbgående lovet under en palm i 50 graders värme och dricka pina colada. MUMS! Men drömma kan man ju! Om inte S får för sig något väldigt mycket IMPULS!!! Hahah

Nu ska jag hoppa ner under täcket och kolla film, eller kanske läsa lite i min bok? Den har jag inte läst nu sen jag blev sjuk. Har verkligen inte haft ork till något annat än sova, ligga och hosta sen sova igen. Men som tur är, är man ju på bättringsstigen :) Xoxo / S

söndag 8 februari 2009

New things...

Ska börja göra min blogg lite mer intressant!!! Sååå fort jag köpt min nya digital kamera så jag kan lägga in bilder. Kollade precis igenom en annan Stephanies blogg och insåg att det är så mycket trevligare med lite bilder osv.

Tempen är i sönder så kan inte se hur många graders feber man har men mamma är som en levande temp och kunde säga att jag hade feber. Mer än så kunde hon inte säga, bara att jag var alldeles för varm.

Ska plugga lite psykologi till sen blir det sängen. Inte sovit något på hela dagen så får nog sova lite i natt. SKÖNT! Blir ingen skola imorgon iheller, men får se hur jag mår på tisdag.
Bara denna veckan också sen är det lov. SKÖNT det också. Haha det behöver jag. :)

xoxo / S

Vilken helg.

Då var det redan söndag. Får börja med att säga förlåt för jag inte bloggade igår. Orkade inte ta mig upp ur sängen på hela dagen. Fredag natt fick jag inte en minuts sömn och igår pendlade jag mellan vaken och sov hela dagen. Med så hög feber vill man bara ligga under ett varmt täcke när man fryser, men i andra sekunden är man så varm och svettig att man inte vet vart man skal ta vägen. JOBBIGT!

Idag är det lite bättre, tar 3 tabletter var 4 timme. Får se hur jag mår imorgon, annars blir det läkaren. Feber, hosta, kli i halsen, ont i öronen och så himmla ont i hela kroppen efter hostandet.

Nu ska jag inte klaga mer. Det är inte ofta jag är sjuk och ibland kan det vara ganska skönt men känner mig så ensam nu. Önskar att du var här.

Jeg savner dig!

fredag 6 februari 2009

Sängliggande :(

Thank god its friday...? Hmm inte idag :S Ligger i min säng och har gjort det sen igår kväll. Feber, hosta och kli i halsen. Men nu ska jag inte klaga! Har sagt länge nu att jg vill vara så sjuk att jag inte orkar resa på mig, är dock inte riktigt så sjuk men har redan börjat tröttna. Haha S kan bara inte sitta still en hel dag.

Skulle egentligen till Sara på middag ikväll men eftersom jag ligger i sängen och nästan inte orkar ta mig upp får ag ju hoppa över det :( GRATTIS i efterskott iaf och hoppas din kväll bli lyckad fast inte jag är med ;) hihi

Mamma köpte ett dataspel till mig innan :D Så nu har jag något att roa mig med. ska återgå till det nu :P hehe Hoppas ni alla får en fantastisk fredag xoxo/S

torsdag 5 februari 2009

Sjuklingen tycker det är Överskattat!

Morgonen började med bussen in till stan kl 09:00. Hade matte, marknadsföring, Filosofi och Psykologi. Slutade typ 15:20, vilket vad dåligt just idag. Skulle vara på jobb kl 17 så vad skulle jag nu göra i en och en halv timme helt själv? *PUST*

Månsiiiboy släppte av mig utanför Centralen för det var meningen att jag skulle gå därifrån till jobb men ville inte gå dit så tidigt. Så tog mina tunga, trötta steg ner mot Gustav igen, kollade hur mycket pengar jag hade på kontot. 113 kr, OOOOJOOOJOOOJ så rik jag är ;) Hahah

Gick ner på stortorget igen för att prova på Max hamburgare som alla har snackat så mycket om. Hade inte ätit något på hela dagen och var verkligen inte hungrig iheller men kände att jag behövde det, annars skulle jag trillat ihop vilken sekund som helst och det är ju inte bra! Det enda jag kan säga om Max är att det är väldigt ÖVERSKATTAT! Det var verkligen inte så gott som alla säger. Kunde lika gärna ätit hamburaren i kiosken vid sidan av huset. Haha OM jag nu hade haft någon?

Beger mig tillbaka till jobb. Läste lite i min bok sen började jag att jobba. Gick inget speciellt vidare idag faktiskt. Fick dock bara iväg 2 men men det får räcka :P Haha
NU förstår jag också varför! 39,6 graders feber är det ingen som orkar jobba med. Usch nu ska jag bara krypa ner i min varma säng och gooosa :D Mysigt ska det bli!

En annan riktigt bra bok ni måste läsa är JENNA JAMESSON - Att älska som en porrstjärna. Den är nästan ännu bättre än PS, I Love You! Vet inte riktgit än eftersom jag inte kommit så långt. Det är två helt olika böcker också så det går inte att säga vilken som är bäst. Dem är bäst båda två!

Nu kallar sängen på sjuklingen. Får se om det blir någon skola imorgon. Xoxo / S

onsdag 4 februari 2009

Skolan next

Vaknade imorse av skrik i huset igen. Kan man inte bara få en lugn morgonsömn när man väl har sovmorgon? Blir så irriterad!

Klockan är 08:38 och det är dags för mig att ta mig till bussen. Ska ju allt med den kl 09:01 och hade tänkt hinna borsta tänderna också. Lite ofresht annars. Nu ska jag till skolan och ha matte, marknadsföring, filosofi och psykologi. 09:55-15:40 sen är det jobb från 17-21. Ska bli MINST 5 sälj idag också :D Det klarar jag! hehe

Ha en underbar dag. xoxo / S

Steph is back on track ;)

Gick faktist riktigt bra på jobb idag. Fick iväg 5 st :D Man ska ha ungefär 4 per pass så det tycker jag är helt okej för andra dagen :) Steph is back on tack ;) hehe

Har inte så mycket mer jag vill dela med mig av idag. Vill bara säga att jag vill ha Tess frisk och kry igen. Saknar dig gumman. Bliii friiiiisk NU! <3

Nu ska jag nanna kudden. Natt natt xoxo / S

tisdag 3 februari 2009

Tess <3

Kom hem från jobb för en liten stund sedan. Gick faktiskt bättre än förväntat idag :) Först lyssnade jag halva passet sedan sålde jag andra halvan. Sålde 2 stycken vilket jag tyckte var väldigt bra eftersom man ska sälja minst fyra per pass. Alltså sålde jag vad jag skulle. Haha Hade dock inte varit fel att sälja lite mer men måste komma in i det först sen jääääävlar vad med pengar man ska tjäna ;) hehe
Var på sjukhuset hos Tess idag. Som det verkade mår hon nog lite bättre men det är så lätt att säga att man mår bra fast än man inte gör det. Så får verkligen hoppas att hon är på bättringsvägen :) Saknar och älskar dig massor stumpan <3

Nu är det sängen som gäller för det är en låååång dag imorgon. Först skolan till 16 sen jobb till 21 så är väl hemma lagm till 22 tiden :P hehe God natt och sov gott. xoxo / S

måndag 2 februari 2009

Tiden börjar rulla på?

Bilder från lördags kvällen :)
Maten var riktigt gooood :D





Då kanske tiden börjar gå lite snabbare igen :) Fick reda på igår att man var välkommen tillbaka till Connecting sweden så börjar jobba imorgon igen. Har nu tre jobb, haha låter kanske lite mycket men det ena jobbet jobbar jag bara på varannan helg. Har dock inte blivit något på över en månad nu. Och det andra jobbet är jag bara extra anställd vid behov men imorgon börjar det tuffa livet igen. Först skolan och sen jobb. Ska ändå bli kul :D

söndag 1 februari 2009

Bli frisk snart igen.

Fick reda på igår kväll att Theres blivit inlag på sjukhuset för hon har fått två blodproppar i huvudet. Hon kommer antagligen inte hem förän om en vecka :( Bli frisk snart igen. ÄLSKAR DIG TJEJEN <3 Var där och hälsade på några timmar tidigare idag. Helt söt var hon tillsammans med sin droppställning. Haha

Kvällen igår med tjejerna var heeeelt fakntastisk. Först middag hemma hos Maruuuschka där det bjöds på laxmacka med någon röra till förrätt, till middag, baconlindade kycklingfilé med klyftpotatis och sallad och till efterrätt bjöds det på varma frukter med vit smält chokolad med mandelflan. En riktigt fantastisk middag. Alla Creds till dig och dina föräldrar! Tack så jätte mycket. Vi förfestade och stämningen var på topp. Vid 23 - tiden tog vi oss in till Indian haircut och drack öl och shottade blue fish shotts sedan vinglade vi ner mot Deep, dansade hela natten och hade riktigt kul. Tack för en skiiit trevlig kväll tjejer! <3

Nu ska jag sätta mig och skriva mitt hyllningstal jag ska hålla på svenskan imorgon. Vad ska jag välja? Studenten, födelsedag eller bröllop. Jag är INGEN talare! Hahaha